Home > Cursuri AUDIT & CONTROLLING > Curs Responsabil cu Protectia Datelor (DPO)

Curs Responsabil cu Protectia Datelor (DPO)

Cursul practic de specializare pentru persoanele desemnate de companii ca Responsabili cu Protectia Datelor (DPO) ofera exemple si modele de documente necesare pentru implementarea cerintelor GDPR in organizatie.

Cursul Responsabil cu Protectia Datelor (DPO) este structurat conform Regulamentului UE nr. 679/2016 al Parlamentului European, regulament general privind protectia datelor (General Data Protection Regulation - GDPR). GDRP este aplicabil din 25 mai 2018 la nivelul intregii Uniuni Europene precum si in orice alt stat din lume unde se folosesc date personale ale cetatenilor UE. Sanctiunile pentru nerespectarea Regulamentului UE 679/2016 sunt cuprinse intre 10 mil de euro sau 2% din cifra globala de afaceri pentru incalcarea protectiei datelor si pot ajunge pana la 20 mil de euro sau 4% din cifra de afaceri pentru incalcarea principiilor de baza privind prelucrarea datelor. Din 25.05.2018 se implementeaza Regulamentului UE nr.679/2016 cu sanctiunile aferente, intra in vigoare si se aplica indiferent de modificarile legislative interne ale fiecarei tari membre.

In Regulamentul 679 se defineste clar rolul unei persoane numita DPO (Data Protection Officer) sau Responsabil cu Protectia Datelor care trebuie sa aiba cunostinte de specialitate pe zona de protecție de date (art.37-5). Responsabil cu Protectia Datelor (DPO) poate fi un angajat al companiei sau subcontractant (art.37-6) care trebuie implicat in mod corespunzator si in timp util in toate aspectele legate de protecția datelor (art.38-1) si nu poate fi demis sau sanctionat de catre operator pentru indeplinirea sarcinilor sale (art.38-3) in domeniu.

Tematica:

1. Introducere in domeniul prelucrarii datelor cu caracter personal
  • Cadrul legislativ actual aplicabil protectiei datelor cu caracter personal: Regulamentul UE 679/2016, Legea 677/2001, Ghiduri de aplicare a Regulamentului UE 679/2016;
  • Termeni si definitii specifici prelucrarii datelor cu caracter personal: date cu caracter personal, date sensibile, persoane vizate, operator, imputernicit, etc.;
  • Principiile prelucrarii datelor cu caracter personal;
  • Notiunea de responsabil cu protectia datelor cu caracter personal.

2. Drepturile si obligatiile organizatiei in prelucrarea datelor cu caracter personal
  • Drepturile si obligatiile operatorului. Prelucrarea datelor sensibile;
  • Drepturile si obligatiile imputernicitului;
  • Relatia operator – imputernicit. Drepturi, responsabilitati, prevederi contractuale;
  • Temeiuri de prelucrare a datelor cu caracter personal;
  • Consimtamantul;
  • Studii de caz si modele de documente aplicabile in organizatie

3. Drepturile si obligatiile persoanei vizate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal

4. Identificarea instrumentelor de monitorizare a modului in care organizatia respecta cerintele GDPR
  • Politici si proceduri interne pentru gestionarea datelor cu caracter personal in organizatie;
  • Inregistrari/formulare/registre privind evidenta activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal;
  • Codul de conduita;
  • Modele de documente aplicabile in organizatie: registrul de evidenta al datelor cu caracter personal, documente aplicabile pentru resurse umane, procedura de gestionare a datelor cu caracter personal, cod de conduita, s.a..

5. Responsabilitati in domeniul protectiei datelor cu caracter personal
  • Evaluarea impactului asupra protectiei datelor cu caracter personal;
  • Asigurarea protectiei datelor cu caracter personal;
  • Transferul de date cu caracter personal;
  • Securitatea datelor cu caracter personal – managementul incidentelor;
  • Raspundere si sanctiuni aplicabile in cazul nerespectarii cerintelor Regulamentului si legale aplicabile in domeniul protectiei datelor cu caracter personal;
  • Relatia cu autoritatea de supraveghere (plangere, notificare DPO, formular de bresa);
  • Modele de documente si studiu de caz privind riscul, analiza de risc si evaluarea impactului.

6. Responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal (DPO)
  • Desemnarea Responsabilului cu protectia datelor - DPO - conflictul de interese;
  • Rolul si atributiile Responsabilului cu protectia datelor - DPO in cadrul organizatiei;
  • Obligatiile si raspunderile Responsabilului cu protectia datelor - DPO;
  • Studii de caz.

7. Sistemul de management al securitatii informatiei in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal
  • Analiza si evaluarea riscurilor de prelucrare a datelor cu caracter personal;
  • Implementarea sistemului de management al securitatii informatiilor in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal;
  • Monitorizarea si controlul sistemului de management al securitatii informatiei in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal;
  • Studii de caz si modele de documente.

Competente dobandite:
  • Informarea organizatiei si persoanelor vizate cu privire la drepturile si obligatiile lor in baza legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal.
  • Monitorizarea modalitatii in care organizatia respecta legislatia privind protectia datelor cu caracter personal si standardele specifice la care organizatia a aderat.
  • Emiterea de recomandari si oferirea asistentei de specialitate organizatiei cu privire la interpretarea si aplicarea prevederilor legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal.
  • Gestionarea relatiei cu autoritatea de supraveghere in domeniul protectiei  datelor  cu caracter personal.
  • Asigurarea si gestionarea registrului de evidenta al prelucrarii datelor cu caracter personal.
  • Gestionarea si coordonarea resurselor umane, financiare, tehnice necesare realizarii sarcinilor si activitatilor specifice domeniului protectiei datelor cu caracter personal.
  • Monitorizarea aplicarii instrumentelor si metodelor de imbunatatire a eficacitatii sistemului de management al securitatii informatiei.
  • Analizarea si evaluarea riscurilor de prelucrare a datelor cu caracter personal.

Evaluare:
Pe parcurs: prin observarea realizata de trainer.
La sfarsitul cursului: testarea abilitatilor teoretice prin test grila si practice prin abordarea unui studiu de caz;
Participantii la curs primesc Diploma de absolvire emisa de Top Quality Management pentru RESPONSABIL CU PROTECTIA DATELOR, in care sunt specificate competentele dobandite in urma absolvirii curslui.

Structura cursului:
Cursurile de zi se desfasoara pe parcursul a 6 ore/zi, 3 zile consecutive.

Perioada:
Puteti urma acest curs in Bucuresti, in una din urmatoarele sesiuni:
Sesiunea 1: 18, 19 si 20 iulie 2018, intre orele 10.00 - 16.30
Sesiunea 2: 25, 26 si 27 iulie 2018, intre orele 10.00 - 16.30
Sesiunea 3: 01, 02 si 03 august 2018, intre orele 10.00 - 16.30

Pret*: 600 LEI/persoana (la care se adauga TVA).*Preturile sunt valabile pentru cursurile OPEN organizate la Bucuresti. Daca doriti un curs in alta locatie, va rugam sa ne contactati.

Locatie: Bucuresti, sector 1, str. Dionisie Lupu, nr. 49, et. 3.

Lector: Ing. Florin Dena - Lector autorizat ANC, Specialist in implementarea sistemelor de management al securitatii informatiei

Curs personalizat
Stim ca este mult mai facil pentru companii sa desfasoare cursurile IN HOUSE decat sa trimita angajatii in alt oras, asa ca, echipa noastra de profesionisti se poate deplasa oriunde in tara (in orasele mai mari sau mai mici) pentru a va oferi posibilitatea de a va perfectiona, in vederea imbunatatirii calitatii serviciilor si produselor Dvs.

Inscrierea la cursurile de formare se face, in limita locurilor disponibile, prin transmiterea Formularului de inscriere (Click aici pentru a descarca) la adresa: office@cursuriautorizate.ro. In cel mai scurt timp de la primirea cererii de inscriere la curs, veti fi contactat de un reprezentant al Top Quality Management.

Pentru cursurile OPEN o grupa se constituie cu minimum 10 cursanti.
In functie de completarea grupelor, TOP QUALITY MANAGEMENT isi rezerva dreptul de modificare a datei de incepere a cursurilor.

Cursuri

Reduceri si Discount-uri

CARDURI DE FIDELITATE

 

Intrucat ati ales in mod repetat compania TOP QUALITY MANAGEMENT ca furnizor de formare am decis sa va rasplatim prin acordarea unui CARD DE FIDELITATE.

 

Cardul de fidelitate este acordat NUMAI clientilor fideli TOP QUALITY MANAGEMENT si reprezinta modalitatea noastra pentru a va rasplati decizia alegerii cursurilor oferite de catre compania noastra. Avem deosebita placere de a-i invita pe toti cursantii TOP QUALITY MANAGEMENT, la sediul nostru pentru inmanarea personala a acestui card, ce va ofera reduceri importante la toate cursurile noastre.


    Cardul de fidelitate SILVER
    Il puteti folosi pentru a beneficia de:
    - 10% reducere LA ORICE CURS pe care doriti sa il urmati;
    - 15% reducere daca mai veniti cu 2 prieteni LA ORICE CURS;
    - Pentru grupuri de minimum 4 persoane oferim GRATUIT TAXA DE PARTICIPARE si TAXA de EXAMINARE pentru o a cincea persoana, apartinand grupului;

    Cardul de fidelitate GOLD
    Il puteti folosi pentru a beneficia de:
    - 15% reducere la ORICE CURS pe care doriti sa il urmati si SCUTIRE de plata a taxei de examinare;
    - La 4 cursuri urmate, va oferim GRATUIT UN CURS, la alegere;
    - Pentru grupuri de minimum 4 persoane oferim GRATUIT TAXA DE PARTICIPARE si TAXA de EXAMINARE pentru o a cincea persoana, apartinand grupului;

 Nota importanta:
- Ridicarea cardurilor se face in baza Cartii de Identitate.
- Reducerea pentru grupuri se aplica NUMAI in cazul participarii la aceeasi sesiune de desfasurare a cursului respectiv.
- Reducerile nu se cumuleaza.

 

Parteneri

Autoritatea Nationala pentru Calificari

ANC

TUV THURINGEN e.V.

http://www.tuev-thueringen.de/


Institutul International al Auditorilor Interni (IIA Global) din Statele Unite



Stiri

2 CURSURI NOI LA TOP QUALITY MANAGEMENT

Portofoliul de cursuri al Top Quality Management s-a imbogatit cu 2 programe de formare avand la baza interesul cursantilor nostri:

ELIBERARI CERTIFICATE DE ABSOLVIRE

PROGRAM ELIBERARI CERTIFICATE DE ABSOLVIRE
Luni si Vineri, orele 09.00 – 14.00
Miercuri, orele 13.00 – 17.30

Top Quality Management - cursuri personalizate adaptate cerintelor organizatiilor solicitante

Contacteaza-ne si nu vei avea decat de castigat.
Impreuna vom reusi sa iti cream o companie mai flexibila, capabila sa se adaptazeze la toate cerintele clientului tau.

Noutati

Cursuri de perfectionare pentru administratia publica – functionari publici, personal contractual si alesi locali

"Valoarea unui sistem administrativ consta nu atat in mijloacele materiale si financiare de care dispune, cat mai ales in potentialul sau uman" .

Curs Managementul performantei - KPI Indicatori cheie de performanta

Performanta companiei – Cum o atingem? Cum o sustinem?

Curs IMPLEMENTAREA SI EVALUAREA SISTEMULUI DE CONTROL INTERN

Cursul practic "Implementarea si evaluarea a Sistemului de Control Intern" isi propune sa prezinte principalele notiuni ce stau la baza Sistemului de Control Intern, precum si abordarile specifice acestui proces, de la definirea obiectivelor proceselor, la managementul riscurilor asociate si pana la stabilirea si evaluarea controalelor eficiente, cu scopul de a atinge rezultatele asteptate. De asemenea, cursantii vor dobandi o imagine de ansamblu a utilizarii metodologiei COSO de stabilire a controalelor interne pe cele 5 componente de baza ale sistemului.

Noua platforma oferte de munca

Creaza-ti un cont pe www.oferte-de-munca.ro, completeaza-ti profilul sau posteaza-ti proiectele! Totul este gratuit! Poti incepe chiar acum! Prezinta-te celorlalti, prezinta-ti atat aptitudinile cat si hobby-urile pentru a comunica cu ceilalti membrii. Prezinta-ti portofoliu celorlalti membrii! Posteaza propriul Job sau proiect. Este gratuit. Liciteaza pentru Job-urile postate. Este de asemenea gratuit.

PRELUCRARE DATE CU CARACTER PERSONAL

Top Quality Management prelucreaza date cu caracter personal, pentru scopul „activitati de formare profesionala”, in conformitate cu legislatia in vigoare, legea nr.677/2001, modificata si completata si a Regulamentului UE 679/2016 (GDPR). Puteti vizualiza Politica de confidentialitate a Top Quality Management accesand link-ul: http://www.topquality.ro/politica-de-confidentialitate.html